10 Şubat 2011 Perşembe

YE DUA ET SEV... Elizabeth Gilbert




Yılın kitabı seçilen Ye Dua Et Sev hakkında o kadar çok şey yazılıp çizilmişti ki bu kadar reklama karşılık ben de biraz geç kaldığımı düşünerek biraz da kendime kızarak başladım bu kitabı okumaya…

İyi bir eş, iyi bir işe sahip olan Elizabeth Gilbert, 30’lu yaşlardadır. Birçok güzel şeye sahip olmasına rağmen kendini mutlu hissetmez, yaşadıkları onu tatmin etmez. Çünkü istediği düzenli bir hayat değil gezip göreceği, yeni insanlar tanıyabileceği bir yerlere gitmek ve içinden geldiği gibi yaşayabilmekti. Kısa bir süre içinde aldığı boşanma kararı ile eşinden ayrılır. Evini ve eşini bırakarak başka yerler görmek hevesi ile yollara koyulur. Önce İtalya ‘ya gider orada keyifli günler geçirir. Ardından Hindistan ‘a gider orada kendisini ibadetlere vererek ruhunu maneviyat ile doldurur ve son olarak da Bali’nin Endonezya Adaları’na gidip dünyevi hazlar yaşar. Yazarımız buralarda edindiği tecrübeleri insanlarla paylaşmak için de bu eseri kaleme aldığını belirtir. Bu kitapta bir kadının duygularına, kişisel gelişimine yer verilirken yazarımızın gezip gördüğü yerler hakkında da bilgi sahibi oluyoruz.

İnsan hayatında olması gerekenleri araştıran bir macera kitabı veya bir kişisel gelişim kitabı diye adlandırılsa da ben bu kitaptan büyük bir keyif aldığımı söyleyemem. Belki kendi ruh dünyama, belki yaşam tarzıma belki de umduğum yaşama dair bir şeyler bulamadığım için okurken oldukça zorlandım.

Yılın kitabı seçilip çok satanlar arasında uzun süre yer aldığına dair o kadar reklamı yapılsa da herkesin bir solukta okuyabileceği, elinden bırakamayacağı bir kitap olarak görmüyorum. Benim gibi merakını gidermek için okuyacaklara bu kitabı tavsiye ederim; fakat yapılan reklamlardan dolayı büyük bir umutla veya hayalle başlamasınlar bu kitaba.

1 yorum:

aynur kuku dedi ki...

ellerinize sağlık merak edip okumaya çalıştığım ama bitiremediğim bir kitaptı demek ki benim maymun iştahli olmamdan dolayı değilmiş bu kitabı bitiremeek