22 Kasım 2010 Pazartesi

TEŞEKKÜRLER ÖĞRETMENİM




   24 Kasım ülkemizde her yıl Öğretmenler Günü olarak kutlanır. Bizlere, ülkemize ve geleceğimize emeği geçen tüm öğretmenler sevgi ve saygıyla anılır.

   Ben de bana emeği geçen; fakat geçmişin puslu sayfalarında unuttuğum o nadide insanları saygı, sevgi, minnettarlık ve tatlı bir tebessüm ile anmak için öncelikle okul yıllarıma ait fotoğrafları incelemeyle başladım işe. İlkokul öğretmenimi görünce onu ne kadar özlediğimi, onun bize nasıl değer verip saçımızı okşadığını, bizlere bakınca gözlerinin içinin güldüğünü hatırladım ve yüreğimde bir sızı hissettim. Okul yıllarıma ait fotoğrafları tek tek incelerken öğrencilik yıllarım bir film şeridi gibi gözümün önünden geçiyordu; ama o filmin ana karakterleri hep o değerli insanlar oluyordu. Ayşe Öğretmen, Şakir Öğretmen, Salih Öğretmen, Nilgün Öğretmen ve daha ismini sayamadığım birçok fedakar insan. İlk olarak onlar öğretti bana vatanın, milletin ne demek olduğunu; bayrağa duyulan aşkı, vatan, millet, dil sevgisini yine onlardan öğrendim ben. Atatürk’ün Ulu Önder, Başkomutan ve Büyük Kurtarıcı olduğunu her fırsatta yinelediler. Bizlere Atamızın büyüklüğünü gösterip O’nun yolunda ilerleyebilmemiz için O’na yürekten bağlanmamızı sağladılar. Bu ülkeye yararlı bireyler yetiştirmek için var güçleriyle çalıştılar. Öğrencilik yıllarıma ait anılar beni oldukça hüzünlendirmiş ve gözlerimden akan bir iki damla yaşa da engel olamamıştım. Okul albümümün sonlarına yaklaşırken bu filmin kahramanları değişmiş ve ana kahraman birden ben olmuştum. Yardımcı oyuncular ise öğrencilerimdi artık. Gözlerimden akan özlem yaşlarını çocuklarıma duyduğum sevgi bir anda silmişti. Zaman hızla geçmiş artık ben de pırlanta gibi yeni nesiller yetiştirecektim; çünkü ben de öğretmen olmuştum. .

   Öğretmenim ben… Hem işimi çok seviyorum hem de kendimle gurur duyuyorum. Çocuklarım var benim, onları sevgiyle yoğuruyorum yılmadan yorulmadan. Öğrencilerim benim koskocaman bahçemin yeni açmış çiçekleridir; onları besliyorum kendi ellerimle, okşuyorum, öpüyorum ve kokluyorum onları. Çünkü onların güzelliği kederlerimi dağıtıyor mutluluk ve huzur veriyor bana.

   Öğretmenim ben…Hem işimi çok önemsiyorum hem de işimin gereği olarak öğrencilerime üzerinde yaşadığımız ve atalarımızın kanları ile sulanan bu yurdu sevmeyi, Türk’ün her zaman özgür olacağını tüm dünyaya haykıran şanlı bayrağımıza saygı duymayı, Türk dilinin güzelliklerini ve büyüklüğünü gösterip dil bilinci aşılamayı, doğruyu, güzeli, iyiliği, mertliği, milli duyguları ve Atatürk İlkelerine bağlılığı öğretiyorum.

   Öğretmenim ben…Bir başka heyecan sarıyor içimi çocuklarımı görünce Hepsi ışıl ışıl gözlerle bakıyor bana ve hepsi sevgiyle kucaklıyor beni. Çocuklarım iş güç sahibi oluyor, her biri farklı meslekte, farklı makamda, farklı rütbede… Hepsini görüyorum karşımda ve hala gözlerinde sevgi, dudaklarında tatlı tebessüm var ve hepsi de eğiliyor önümde saygıyla ellerimden öpmek için. O an diyorum ki ölümsüz, kutsal ve en güzel bir meslek bizimkisi.

    Tüm öğretmenlerimizi saygı ve sevgiyle anıyor ve yeni nesiller yetiştiren tüm öğretmenlere teşekkür ediyorum.









7 yorum:

sevim dedi ki...

ellerıne sağlık gülerciğim harika bir yazı olmuş..

Adsız dedi ki...

ATATÜRK İLKELERINE BAĞLI NESIL YETİŞTİREN ÖĞRETMENLERIN ELLERINDEN ÖPERIM...

Fatma Gökmen dedi ki...

Öğretmen olmak gerçekten çok güzel bir meslek, okul hayatımda bütün öğretmenlerimi çok sevmişimdir, onların gününü kutluyorum.

GÜLER YASAR OZAFACAN dedi ki...

SEVİM HANIM ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM...

GÜLER YASAR OZAFACAN dedi ki...

FATMA HANIM GÜZEL DÜŞÜNCELERİNİZ VE YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM

özgeee dedi ki...

çok kutsal bir mesleği icra ediyorsunuz öğretmenim... ayrıca sizi çoook seviyorum sizi iyi ki tanımısım... bana Türkçeyi siz sevdirdiniz, siz öğrettiniz bize dilimizin önemini ve siz sevdirdiniz bize kitap okumayı. önünüzde saygıyla eğiliyor ve ellerinizden öpüyorum. sizin gibi öğretmenlere ihtiyacı var bizim gibi öğrencilerin... sizi çoook özledim ne olur bizi ziyarete gelin ve o gülen yüzünüzü bize sevgiyle sarılan kollarınızı özledim...ben de sizinle gurur duyuyorum

özgeee dedi ki...

öğretmenim ayrıca yazınız çok güzel olmuş ellerinize sağlık. sizi çok seviyorum ne olur bizi unutmayın... biz istesek de unutamayız sizi....