22 Şubat 2011 Salı

AŞK TESADÜFLERİ SEVER



(İZLEYİCİLERİNE KÜÇÜK BİR TAVSİYE)

       Aylardır sinemaya uğramayan biri olarak, aniden aldığım bir kararla Aşk Tesadüfleri Sever filmini izlemeye gittim. Doğumdan itibaren çocukluk ve ilk gençlik yıllarında yaşadıkları tesadüfler ve ilk aşkın özel olması ve güzelliği üzerine kurgulanmış duygusal bir film.


Aşk Tesadüfleri Sever filmi 1970’li yıllardan 2000’li yıllara kadar uzanıyor. Ünlü bir fotoğrafçının kendi sergisinde kapak resmi olarak kullandığı bir fotoğraf karesinin iki eski dostu, sevgiliyi birbirine kavuşturmasını anlatan tesadüflerle dolu güzel bir film diyebilirim. Fakat bu filmi izlerken aklıma takılan bir şey vardı. Aylar önce okuduğum Issız ve Sessiz Ağlar Yürek adlı kitap ile olan benzerliği… Bu kitapta da çocukluk aşkına bir topaç vesilesi ile kavuşan iki gencin yaşadıkları vardı. Her ikisinde de aşk ve sevgi üzerine örülmüş bir kurgu ve tesadüflerle beslenmiş bir sürükleyicilik vardı. Filmin sonuna doğru hastane koridorları bir karabasan gibi izleyici karşısına çıktığı an kendi kendime dedim ki: “Evet ben biliyorum bu filmin ve bu aşkın sonunu.” Sinema salonunda özellikle bayanların ellerinde peçetelerle gözlerini gizlice silmeye başladıkları an üzülmeyin böyle bitmeyecek bu film demek isterken karşılaştığım son eminim ki herkesten çok ben şaşırtmıştır. Çünkü güzel bir aşk bir şekilde sonlanamazdı. Oysa Issız ve Sessiz Ağlar Yürek adlı kitap daha güzel sonlanmıştı.Salon dağılırken herkesin gözünde yaş ve hüzün varken ben de şaşkınlık vardı. Aynı konunun bu denli farklı kurgulanması gerçekten çok etkileyiciydi.

Aşk Tesadüfleri Sever filmini beğeniyle izleyenlere bir tavsiyem var. Mutlaka Issız ve Sessiz Ağlar Yürek adlı kitabı okumalısınız. Veya Issız ve Sessiz Ağlar Yürek adlı kitabı okuyanlara Aşk Tesadüfleri Sever filmini özellikle tavsiye ediyorum. Farklı bir tat, farklı bir yorum sizi başka dünyalara götüreceğinden eminim.



1 yorum:

Unknown dedi ki...

yorumlarınıza tamamen katılıyorum..