30 Kasım 2010 Salı

İSTANBUL HATIRASI- AHMET ÜMİT




Yedi hükümdar, yedi farklı mekân, yedi gizemli olay, yedi cinayet, yedi sikke ve yalın olmakla birlikte bir o kadar da şaşırtıcı bir gerçek!e karşı karşıya kalacağımız sürükleyici güzel bir kitap.

İstanbul Hatırası adlı kitap, İstanbul hakkında detaylı bir tarih bilgisi verirken okuyucuyu sıkmadan üstelik okuyucusunu günümüzden çok eski zamanlara götürüp bizleri adeta zamanda yolculuğa çıkarmıştır. Ahmet Ümit yine polisiye romandaki ustalığını göstermiş ve okuyucularını ters köşeye yatırmıştır. Aslında diğer romanlarından alışık olduğum için kitabın her sayfasında peş peşe işlenen cinayetlerin ardından katile ait izler aradım, her ipucunu değerlendirdim, çeşitli tezler ürettim, katilin kim olabileceği konusunu çeşitli kanılara bile ulaştım. Ahmet Ümit yazmadan katile ulaşmak istedim; fakat yine geç kaldım, yanlış bulgular üzerine çalıştım. Sanırım cinayetleri erkenden çözebilmek için. Ahmet Ümit’e ait daha çok kitap okumalıyım.

Kitabı elinize aldığınız an İstanbul’un o bilinmeyen tarihi hakkında çok fazla bilgi sahibi olacaksınız. Birçok medeniyete ev sahipliği yaptığını, oldukça köklü bir geçmişi olduğunu ve zaman içinde; İstanbul’da nelerin değiştiğini, kimlerin gelip geçtiğini göreceksiniz ve işin güzel tarafı bu kadar tarihi bilgi alırken sıkılmayacaksınız; çünkü öğrendiğimiz her tarihi bilginin ardından bir cinayet ve çözüm bekleyen birçok soru ile karşı karşıya kalacaksınız. Ahmet Ümit’in her kitabında olduğu gibi bu kitabı da bitirdiğiniz an ne kadar çok şey öğrendiğinizi fark edip mutlu olurken, diğer yandan da cinayetlerin çözülmesine sevinip bunları niye düşünemedim ki diye şaşkınlık yaşayacaksınız

Ahmet Ümit bir kitabını okuduktan sonra asla vazgeçemeyeceğiniz yazarlardan biri olacaktır; çünkü Ahmet Ümit’in eserlerinde titiz bir çalışmayı ve yoğun bir araştırmayı gördükten sonra yazarımıza hayran olacaksınızdır…











3 yorum:

Unknown dedi ki...

güzel yorum elinize sağlık..

GÜLER YASAR OZAFACAN dedi ki...

teşekkür ediyorum sanat-ik...

çiğdem dedi ki...

harika bir kitap gerçekten... ellerinize sağlık yorum için